2014年4月5日 星期六

有愛, 就夠了, 其他都是多餘的

剛剛讀到了英國政治家邱吉爾寫給一位女孩的母親一封信, 當時他剛向這位女孩萊門婷求婚, 她同意了, 接下來, 想請她母親大人給予他們祝福....

信中寫道:

Clementine will be my ambassador today. I have asked her to marry me & we both ask you to give your consent & your blessing.... I am not rich nor powerfully established, but your daughter loves me & with that love I feel strong enough to assume this great & sacred responsibility; & I think I can make her happy & give her a station & career worthy of her beauty and her virtues.....

最讓我感動的是, 他提到:
我並不富有, 也還沒事業有成, 但妳女兒愛我, 因有這份愛, 我感覺夠強壯, 去承擔這偉大與神聖的責任, 我認為我能讓她快樂, 給她一個與她的美麗與美德相配的身分與生涯....

也就因這份愛, 讓邱吉爾有足夠的力量, 勇敢地, 負責任地..... 最後, 他成為世上最讓人景仰的政治人物

他給她的承諾, 也實現了.... 他們的婚姻維持了一生, 直到兩人過世為止..

沒有留言:

張貼留言