2017年2月1日 星期三

跟身邊的愛人說......

在追思禮拜裡,他們請來了室內樂團演奏,演奏了幾首她生前愛聽的歌....

巴布·狄倫(Bob Dylan)的隨風而逝〉(Blowing in the wind)與今晚我將是你的寶貝〉( I'll be your baby tonight) 
范·莫里森(Van Morrison) 的棕眼的女孩Brown Eyed Girl)與月舞〉(Moon Dance)
李歐納·柯恩(Leonard Cohen)的蘇珊娜 (Suzanne)與哈利路亞(Hallelujan)

從這些歌真可偵透了她的品味與性格,雖然未曾跟她聊過,但清楚地知道她是一個風趣見了便難忘的人

我覺得這首〈今晚我將是你的寶貝〉頂感性的,也動聽,讀者,不仿聽一聽......

我的讀者找個恰當的時刻,浪漫地跟身邊的愛人說:「今晚我將是你的寶貝」..... 相信會有無限的陶醉與歡心!試試看吧!


Close your eyes, close the door
You don't have to worry any more
I'll be your baby tonight
Shut the light, shut the shade
You don't have to be afraid
I'll be your baby tonight
Well, that mockingbird's gonna sail away
We're gonna forget it
That big, fat moon is gonna shine like a spoon
But we're gonna let it
You won't regret it
Kick your shoes off, do not fear
Bring that bottle over here
I'll be your baby tonight

沒有留言:

張貼留言